Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Ada Anak Ke Tak, Please Basuh Sayur Bersih-Bersih," Wanita Ini Kongsi Cara Basuh Sayur Guna 'Liquid Cleanser'

Ditulis oleh Sha Rossa, 3 Mac 2018

Adakah anda tahu betapa berbahayanya semburan racun perosak dan kulat yang digunakan pada tanaman seperti buah-buahan atau sayur-sayuran? Disebabkan itu, sayur yang kita makan sehari-hari perlu dibersihkan sebersih-bersihnya. Jangan disebabkan sikap ambil mudah dalam membersihkan sayuran, kita dibebani dengan penyakit lain pula nanti.

Cukupkah membilas sayuran dan buah-buahan hanya dengan air? Tetapi jika ditambah pencuci, adakah tidak berbahaya kepada makanan nanti? Perkongsian oleh Nur Amirah Abdul Jamil melalui laman facebook ini mungkin boleh dijadikan panduan untuk anda. Sebenarnya terdapat liquid cleanser yang khas digunakan untuk membasuh sayur atau buah.

Untuk lebih jelas, jom kita ikuti perkongsian beliau bersama video yang disertakan di bawah ini. Semoga bermanfaat.

Tiap kali bila kita pergi pasar, mesti kita geram tgk sayur dan buah2an yang segar tu kan.. tapi bersihkahh????

Jangan tak tahu , masih ada kesan racun serangga dan ulat2 halus yg melekat kat sayur / buah2an kita tu tauu. Membasuh dengan air sahaja tidak mencukupi. Ni meh mira ajar macam mana mira basuh sayur.


Mira pakai pureen liqiud cleanser ni (boleh basuh botol susu, puting bayi, mainan, sayur, n buah). Jangan risau benda ni selamat untuk bayi pun tauu.. yang mira pakai ni orange flavour. Harga dia pun mampu milik. Boleh cari dekat pasaraya tempat bayi.


Tak kisah la ada anak ke tak da ke. Pleasee basuh sayur kita masak bersih2, gunakan air yang banyak semasa membasuh. Jangan pulak basuh dengan air skali lalu je ye..





Jom kita lihat video di bawah ini..



Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Daftar sekarang dan pasang jagoammu (Upd4te Bett1ng)
    minimal depo/wd hanya 50rb

    BalasPadam
  2. Ayo daftarkan diri Anda di F4ns Bett1ng
    pin bbm 5ee80afe

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "