Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Tak Perlu Keluarkan Modal Yang Banyak Dan Cuma Guna Dua Bahan Je, Lelaki Kongsi Petua Berkesan Kecutkan Jerawat Dengan Mudah

Ditulis oleh Aisha Ratnila, 22 Feb 2018
3 ulasan

Jerawat merupakan masalah utama yang sering berlaku kepada kulit kita terutamanya golongan remaja yang sedang membesar. Jerawat timbul dalam bentuk benjolan pada permukaan kulit yang terjadi apabila liang roma tersumbat dengan minya serta kulit mati.

Masalah jerawat ini boleh dikategorikan daripada biasa hingga ke masalah yang sangat teruk hingga menyebabkan individu yang mengalaminya perlu berjumpa dengan doktor.

Jerawat dan parutnya juga menjadi punca utama  yang membuatkan seseorang itu hilang keyakinan diri untuk berdepan dengan orang ramai.

Bagaimanapun, terdapat pelbagai cara yang boleh digunakan sebagai alternatif dalam merawat masalah jerawat dan parutnya selain menggunakan ubat-ubatan yang boleh didapati di klinik atau farmasi.

Entri kali ini memaparkan tentang petua dan cara mengecutkan jerawat tanpa meninggal parut yang dikongsi oleh Nauf Safuan di laman facebooknya.

Mari ikuti petua mudah menggunakan dua bahan ini sahaja. Semoga Berjaya!

PETUA BERKESAN KECUTKAN JERAWAT TANPA PARUT


Ni percubaan pertama aku mengunakan kunyit dan timun. Aku share pengalaman aku yea.

Tujuan aku pakai mask ni. Sebenarnya nak kecutkan jerawat kat atas kening ni dan aku campur dengan timun untuk haluskan kulit aku dan kecilkan pori pori. Timun tu juga bertindak untuk mengawal minyak yang bertakung kat muka aku ni. Haha


Perbezaan selepas aku pakai mask kunyit timun ni. Muka nampak lebih fresh. Kulit rasa lembut. Jerawat atas kening dah mula tunjuk kesan nak mengecut.


Kulit aku jenis berminyak. Aku pakai pagi. Alhamdulillah sampai malam kulit aku mantain ja tak berminyak. Sampai malam kulit mantain lembut dan lembab. Mungkin sebab
Kunyit tu hampa buh 1 sudu kecik. Sudu kfc tu. Pakai jangan lama sangat. Nanti muka jadi kuning. Pakai dalam 5 minit dan terus cuci guna air bersih.


Selamat mencuba.

Sumber- Nauf Safuan
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. F4ns Bett1ng
    B0l4, C4sin0, s4bun9 4yam, T0gel dll.. dp50 wd50

    BalasPadam
  2. Daftar sekarang dan pasang jagoammu (Upd4te Bett1ng)
    minimal depo/wd hanya 50rb

    BalasPadam
  3. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "