Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Gambar & Video) Nak Kulit 'Flawless' Tak Sampai RM1?, Cara Mudah Penyediaan Toner Timun Ini Mampu Rawat Muka Berjerawat Dan Ekstra 'Glowing'

Ditulis oleh farra vy, 3 Feb 2018
Umum tahun kegunaan timun dalam masakan mahupun sebagai minuman.  Namun ternyata timun memiliki banyak manfaatnya kepada penjagaan wajah anda.  Pelbagai masalah wajah daripada paling ringan sehingga yang paling teruk dapat diselamatkan dengan mudah menggunakan si hijau ini.

Kebaikan timun yang sangat baik untuk kecantikan sudah tidak diragukan lagi.  Hari ini, terdapat banyak produk atau rawatan kosmetik muka yang menawarkan perawatan wajah daripada timun.  Timun adalah salah satu jenis sayuran yang kaya dengan kandungan air, dan ternyata mempunyai manfaat yang luar biasa.

Tertanya-tanya manfaat daripada perawatan timun semulajadi ini? Mari baca perkongsian daripada Nauf Safuan seperti dibawah bagi anda yang ingin mencuba mendapatkan rawatan secara alami dengan menggunakan khasiat yang ada pada timun ini.  Jika selama ini anda hanya menggunakan timun sebahagian daripada ramuan masakan, namun ia juga boleh dijadikan bahan utama untuk membuat toner (penyegar).  Baik rawatan dispa, ataupun dirumah, timun mula mendapat tempat untuk memiliki kulit wajah cerah dan berseri.



TONER TIMUN UNTUK MUKA BREAKOUT

Toner timun ni sangat sesuai untuk kecutkan En J yang berleluasa kat muka tu. Dan paling best. Toner timun ni boleh elak dari En J terus merebak. Pakai sebelah malam. Esok bagun pagi inshAllah En J akan segera kecut. Best kan?

Untuk yang ada masalah pori besar pun di galakan untuk pakai toner timun ni. Sat ja pori akan mengecut dengan pemakaian secara konsisten.

Kalau ada masalah kulit berminyak. Boleh perah sedikit lemon. Lomon ni nanti akan serap minyak minyak kat muka hampa. Kat bawah aku share bahan dan cara penyediaan.

Bahan-bahan:

1/2 Timun
1/2 Lemon
Penapis air teh
Penyagat

Cara penyediaan:

Sagat timun tu bagi habis. Kemudian asingkan air timun tu dengan hampas timun.



Amik air timun , campur dengan perahan lemon. Khas untuk kulit berminyak sahaja. Kalau kulit tak berminyak. Tak perlu lemon na.



Masukkan dalam botol. Simpan dalam
peti ais sebelum guna. Toner timun ni boleh bertahan 2 minggu kalau simpan dalam peti.



Pakai sekali pagi dan sekali sebelah malam
sebelum tidur. Lepas ni tak payah risau muka breakout lagi.


Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. F4ns Bett1ng Aman dan terpercay4
    Info lebih lanjut : 5ee80afe :)

    BalasPadam
  2. Kecewa dengan agen game online yang lain?
    Daftar disini saja Upd4te Bett1ng

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli