Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

''Kenapalah Isteri Aku Makin Tak Cantik Macam Isteri Orang Lain,'' Mengeluh Tanpa Sedar Yang Isteri Itu Bawah Jagaan Siapa?


Hidup berumah tangga memang penuh dugaan. Rasa sayang pun ada pasang surutnya. Di awal perkahwinan, semuanya indah. Bila dah lama sikit, mata cuma asyik nampak kesalahan dan kekurangan pasangan je kan? Tapi yang selalu jadi mangsa, si isterilah. Rambut kusut, muka kusam, badan melebar. Macam-macam lagi, ada je yang tak kena di mata suami.

Tapi anda sebagai suami, isteri itu tanggungjawab anda kan? Kalau anda mahu dia kelihatan cantik selalu, anda lah yang kena sediakan semua perhiasan untuknya. Macam kisah yang dikongsikan oleh Akhtar Syamir ini. Walaupun ia cuma pendapatnya, namun ada betulnya juga. Memang itu realiti yang berlaku dalam masyarakat hari ini. Jom Ikuti perkongsiannya di bawah supaya menjadi pengajaran untuk anda semua yang bergelar suami.

Isteri aku tak cantik.

Isk, makin lama makin lemau aku tengok isteri aku nie. Kata si suami dalam hatinya. Handphone dibelek - belek membuka whatsapp group rakan - rakan. Ada yang share gambar wanita - wanita cantik beserta caption "Selamat pagi abang - abang dalam group nie". Cair si suami menengoknya.



Tak kurang juga yang sering berkongsi mengenai konsep bermadu, janda mencari suami, wanita timur tengah mencari pasangan, gambar - gambar artis wanita sampailah yang lagi teruk, terus berkongsi gambar dan video pornografi.

Yang peliknya, yang tukang share itu adalah suami orang. Anak pun dah berderet. Berkongsi pula dengan rakan - rakan yang sudah berkeluarga dan kadang - kala tanpa segan silu berkongsi dengan group yang ada rakan wanita yang juga sudah berkeluarga. Yang paling menyedihkan group keluarga / keturunan pun ada yang berkongsi perkara sebegini. Malu betul bila cucu / anak saudara / mak saudara / sepupu sepapat lain tengok kenakalan mereka.

Bila masuk ke media sosial, si suami seronok LIKE gambar - gambar wanita cantik dan seksi. Seperti satu kepuasan bagi mereka apabila dapat "berinteraksi" kononnya dengan tuan empunya gambar.



Yang menariknya, perbuatan itu boleh dilihat oleh orang lain yang mungkin mengenali si suami. Bila buat benda - benda sebegini, terus terang saya katakan si suami sebenarnya tidak menghormati isterinya. Orang yang dikahwini atas nama cinta dan sayang. Orang yang akan menemani kita sehingga hujung nyawa. Mereka hanya ada suami di hati, tapi si suami ada beribu wanita di mata.

Kenapa la isteri aku tak cantik? Bisikan nakal di hati suami. Dulu menarik gila. Tak puas tengok. Pantang bergesel lengan je pun terus jadi. Tapi sekarang nak tengok muka pun tak lalu. Lemau je. Dengan rambut berserabai, muka kusam, badan pun gelebeh sane sini. Tak selera langsung dah. 2 minggu sekali tu pun sebab terdesak. Belum bila keluar lagi, tak menarik langsung pakaian dia.

Macam makcik tua. Tepek bedak sejuk je, dah macam hantu dah aku tengok. Tak macam isteri orang lain. Sedap je mata memandang. Kalaulah isteri aku macam tu.

Kalau si suami ada perasaan macam nie, amatlah menyedihkan. Isteri tu tak cantik kenapa? Isteri tu di bawah jagaan siapa? Seperti anak, isteri juga perlu dibentuk suami. Anda nak isteri anda cantik, tapi anda yang tak jaga. Macam mana nak cantik?

Rambut dia serabai, gugur sana sini anda nak salahkan dia? Syampu pun anda malas beli. Kalau beli pun cap ayam yang paling murah. Asalkan berbuih.

Muka dia tak glowing, pembersih muka pun taknak sediakan. Disuruhnya gonyoh dengan sabun mandi je. Ingat ketiak ke? Pastu nak salahkan muka isteri macam ketiak? Belum masuk bab foundation dan lain - lain. Silap - silap foundation pun anda taktau ape.

Badan dah gelebeh sana sini. Satu langkah, seribu pergerakan kat badan dia. Orang rumah ajak pergi taman jalan - jalan je pun anda dah malas. Inikan pula nak berzumba bagai. Terus dicop sebagai nusyuz ! Maksiat ! Walaupun kelas tu semua perempuan. Duduk rumah je jaga anak. Buat kerja - kerja rumah tu kan berpeluh? Anda nie bela isteri ke bela orang gaji?

Perwatakan tak menarik, pakaian tak cantik langsung. Dia nak beli baju online anda tak bagi, membazir la takut kena tipu la. Nak harapkan anda beli? Kalau boleh nak beli bundle je asalkan ade baju. Tak ke membazir? Nak cantik - cantik nie nak tunjuk kat sape? Berdosa tau. Kata si suami memberi alasan. Lepas tu nak kecoh pakaian isteri tak menarik? Hmmm.

Makeup pun takda? Pakai bedak sejuk je? Nak makeup macam mana bang, abang bagi dia beli yang pasar malam punya. Sekali dia pakai, jerawat naik sebulan. Tu yang dia tak pakai dah. Dia nak beli kat Guardian, Watson anda kata membazir, mahal. Padahal makeup tu beli boleh tahan berbulan. Dia nak beli online, abang sibuk tanya ada KKM tak?

Dan akhir sekali. Cinta dan hormat. Di mana cinta kita kepada isteri? Di mana pula hormat terhadap isteri. Jika anda cintakan dan hormat isteri, anda takkan buat perkara - perkara pelik tu. Anda juga takkan tergamak untuk tidak mencantikkan isteri anda.

Rasa tercabar kan? Mesti ada yang rasa macam BroOhsem nie poyo gila. Macam dia sorang je yang best. Jika anda berfikiran sebegini, saya tak dapat bantu anda. Tahap pemikiran anda tidak cukup matang dan tidak cukup terbuka untuk menerima kenyataan. Saya meminta maaf, posting ini tidak ditujukan kepada anda.

Namun, jika anda terkesan dengan posting ini, tataplah isteri anda. Minta maaf kepada dia kerana telah mengabaikan dia selama ini. Berubahlah. Berbincanglah dengan isteri apa yang dia perlukan. Kadang - kadang mereka lebih suka mendiamkan diri dari meminta. Apa yang saya harapkan ialah supaya mata dan hati anda kembali kepada isteri tercinta.

Sumber : Akhtar Syamir
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. Dengan minimal deposit 10.000, kalian bisa mencoba keberuntungannya bersama dengan kami
    segera add pin bb kami D87604A1, ditunggu ya di D3W4PK**

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli