Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Anak Tak Mahu Makan Nasi? 'Kaburi' Mata Anak Dengan Tukarkan Nasi Putih Kepada Nugget Yang Amat Disukai Kanak-Kanak

3 ulasan


Pasti ramai dalam kalangan ibu bapa merasa risau jika anak-anak mereka lebih gemar makan makanan segera seperti nugget berbanding makan nasi. Makan terlampau kerap makanan segera boleh mendatangkan banyak kesan negatif kepada diri terutamanya kepada kanak-kanak.

Wanita bernama Siti Khadijah Haron ini telah berkongsi resepi mudah bagaimana hendak membuat nugget nasi secara frozen untuk anak-anak terutamanya anak-anak yang tidak gemar makan nasi.

Mari kita cuba resepi ini!

Alhamdulillah..nugget nasi frozen untuk anak-anak.. yang penting homemade..
Ilham dari ahli group mahn..tapi saya olah sikit resepinye ikut cara saya..


Bahan-bahan

Nasi panas (baru masak)
Ayam cincang (mentah)
Serbuk perasa
Garam

Gaul-gaulkan semua bahan-bahan kat atas..lenyek-lenyekkan..lepas tu kepal-kepal..tekankan bagi leper..celup telur..salutkan dengan breadcrump..frozen kan..lepas tu boleh goreng..confirm anak-anak suka..

p/s: anak saya susah nak makan nasi..tapi bila dia makan nugget nasi ni pun dah ok..janji nasi..

 
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. F4ns Bett1ng
    B0l4, C4sin0, T4ngka$, s4bun9 4yam dll.. dp50 wd50

    BalasPadam
  2. segera bergabung dengan kami di u+p+d+a+t+e+b+e+t+t+i+n+g
    add pin aku ya 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam
  3. F4ns Bett1ng
    B0l4, C4sin0, T4ngka$, s4bun9 4yam dll.. dp50 wd50

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli