Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Lepas Ni Tak Ada Lagi Dah ‘Hanger’ Bersepah & Hilang, Dengan Modal RM20 Boleh Buat Sendiri Rak Penyangkut Baju

One Comment

“Fuh, selesai jugak akhirnya lipat baju ni semua, tapi, ni banyak sangat ‘hanger’, mana nak letak, bersepah jer ni”.

Benda macam ini selalu je jadi, lebih-lebih lagi lepas mengemas pakaian, bukan apa, kalau masa basuh baju, kita banyak guna ‘hanger’ sebab lebih mudah nak kering, tapi kalau dah melipat, tak banyak sebenarnya yang guna ‘hanger’.

Bila dah macam ni, mesti longgok jer ‘hanger’ yang banyak itu dekat dalam bakul, tak pun gantung jer dekat ampaian, guna untuk esok pula.

Tapi, kadang-kadang ‘hanger’ ni kalau dah banyak sangat kat bakul la, penyidai la, ia sedikit sebanyak buat serabut. Nak simpan, tak ada tempat khas.

Dalam sedar tak sedar, situasi ini yang secara tidak langsung berikan idea buat Mohd Azrin Roselan untuk buat sendiri rak penyimpanan penyangkut baju ni. Jadinya, ‘hanger’ tak bersepah atau hilang, dan yang paling penting, modal nak membuatnya sekitar RM20 sahaja.

Apa lagi, jom kita tengok macam mana nak buat, lepas ini boleh la buat untuk isteri pulak.

DIY Rak Penyangkut Baju

Saya dan isteri selalu sahaja mengalami penyangkut baju bersepah dan hilang. Ting! tiba-tiba dapat idea untuk hasilkan rak penyimpan penyangkut baju dari paip PVC.

Project DIY hujung minggu menghasilkan rak tempat letak penyangkut baju murah dan mudah.

Bila dah ada rak penyangkut baju tiada lagi masalah penyangkut baju bersepah dan hilang. Kalau hilang juga tentu ia hilang sekali dengan raknya sekali.

Modal nak hasilkan rak penyangkut baju sekitar RM20. Bahan-bahan yang diperlukan:-

1. Paip PVC 15" sepanjang 9 kaki
2. Gam paip PVC


Kos upah: Air Sirap.

Penyangkut baju yang hendak digunakan boleh gantung pada pemegang


Simpanan penyangkut baju


1. Bahan-bahan yang diperlukan untuk menghasilkan rak simpan penyangkut baju


2. Pasang paip 5" pada elbow dan 3 joint untuk bahagian A


3. Pasang paip 5" pada 3 joint untuk bahagian B


4. Pasang bahagian A dan B


5. Sambung paip 8"


6. Pasang elbow pada paip 8" untuk bahagian C


7. Pasang paip 33" pada kaki rak dan bahagian.


Rak simpan penyangkut baju


Sila LIKE dan SHARE

AzrinRos
Suami yang baik, suami yang senangkan isteri

- Siakap Keli
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. b0la, c4sin0, CMDbet, tangkas, sabung 4yam, dll hanya di F4NS B3TT1N9, yukk buruan.. :)

    BalasPadam

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli