Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Cara Macam Mana Nak Buat Pavlova Gebu & Rangup, Dengan Guna Bahan Yang Mudah Saja

2 ulasan

Pasti ramai yang ada masalah bila berkaitan dengan oven atau membakar, bukan apa kadang-kadang itu kek atau pavlova yang perlu dibakar tak naik-naik.

Mungkin cara yang kita buat ada salah untuk langkah-langkah yang tertentu, sebab buat kek ni kena ikut sukatan yang betul, salah sikit saja, mulalah tak jadi.

Macam mana caranya nak buat pavlova yang rangup dan lembut, jom kita tengok siri Tweet dari @nanajerkk.

Ini barang-barang yang kena ada, bahan-bahannya.





Dah siap susun barang, boleh la mulakan.



Untuk 'topping' ini beberapa 'suggestion' yang boleh guna.


Pastikan barang tak ada langsung air, wap air



Asingkan putih telur dengan kuning

Lepas itu pukul telur


Macam inilah keadaannya, tak terlalu pekat dan cair. Boleh cuba terbalikkan.


Masukkan gula kastor sikit-sikit


Masukkan esen vanila


Dah 2 minit boleh tutup pengadun, dan campur cuka sedikit



Buat kaup balik dengan betul-betul, jangan lebih, jangan kurang


Nozzle yang digunakan


Oven jangan lupa panaskan


Lepas tu decorate bentuknya


Da siap dan penuh dulang, boleh masukkan dalam oven


Jangan bukak oven bila da siap, biarkan dulu


Buat 'topping cream'


Macam mana nak tahu da masak atau belum?


Lepas tu, sebaiknya topping dengan buah yang masam-masam, sebab pavlova ni pun da manis, jadi bolehlah 'balance' rasa manis itu. Apa-apa pun selamat mencuba ya. Moga lepas ini tak ada masalah dah tiap kali buat pavlova. - Siakap Keli

Sumber: Twitter
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Ayo daftarkan diri Anda di F*a*n*s*B*E*T*I*N*G :)
    pin bbm 5-E-E-8-0-A-F-E

    BalasPadam
  2. mari segera bergabung bersama kami di u*p*d*a*t*e*b*e*t*t*i*n*g
    silakan daftar , deposit , mainkan dan menangkan hadiahnya

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli