Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Bila Dipandang sekali Nampak Sedap Muffin tu, Betul tak ? Penggemar Muffin Mesti Tengok Ini


Kisah ini dikongsi oleh saudari Adiq Hasriza yang berlaku keatas dirinya sendiri atas dasar prihatin terhadap orang ramai beliau menceritakan perkara yang berlaku kepada dirinya.

Perkara tersebut berlaku sewaktu beliau sedang menunggu makanan yang dipesannya sampai ketika berada di restoran nasi ayam gemas Cheng, Melaka.

Waktu menunggu makanan sampai, tiba-tiba ada seorang lelaki datang bagi kad yang bertulis kata yang bertulis kata dia jual muffin untuk tanggung adik dia belajar.




Kemudian saya membeli sekotak muffin dengan harga Rm 10 itu. Dia tak cakap apa pun bagi kad dan kata terima kasih.

Atas rasa tak sedap hati, sampai rumah terus saya Google pasal muffin Rm 10 tu.

Rupa-rupanya  lelaki yang jual muffin asal dari Philippines. Rupa paras macam orang melayu. Ramai dah orang share pasal lelaki yang jual muffin tu, aku ja yang lambat tahu.

Jadi kalau korang jumpa orang tu perempuan atau lelaki takyahlah nak beli muffin tu, sebab muffin memang lain macam.

Baca dari post orang yang dah terkena, ada yang kata muffin tu ada bahan yang tak sepatutnya dimakan oleh umat islam.

Selain tu, ada juga yang kata jualan muffin tu untuk keuntungan gereja diorang. Tak pastilah mana yang betul, kalau dah ragu-ragu nak makan pun tak selera.

Yang pastinya lelaki jual muffin tu takkan bercakap cuma bagi kad, kotak berisi muffin dan ucap terima kasih.


Berhati-hati sebelum anda juga menjadi mangsa.



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli