Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Susah Nak Buang Kulit ‘Ikan Jaket’? Ni Ada Cara Mudah Macam Mana Nak Buat, Isi Ikan Pun Tak Melekat Banyak

3 ulasan

Siapa yang selalu memasak, pasti pernah berhadapan dengan seekor spesies ikan ini, yang boleh dikatakan menjadi lawan di dapur kalau nak memasak. Bukan apa, kesukaran untuk mengendalikannya, walaupun telah mati.

Sebut saja nama ikan ini, ramai wanita di luar sana tahu, lebih dikenali sebagai ‘ikan jaket’ tak pun ikan cencaru.

Ikan ini bukan macam ikan lain yang mana mudah je nak siang sisiknya, sebab ianya bukan sisik, tetapi lebih kepada kulit yang tebal. Kalau tak dibuang, memang susah untuk dimakan kelak.

Sebab itu ramai yang buat bakar ikan ini, senang nak buang kulitnya kalau dah dibakar.

Tapi, lepas ini, senang lah, sebab dah tahu cara mudah nak buang kulit tebal itu, tak adalah tercedera jari cabut kulit ikan cencaru ni.

Jom kita ikuti perkongsian dari Pn LinaZubir Linawati Latip, ada video sekali ditunjukkan, hanya guna surat khabar je.

Alhamdulillah ini dia rupa kejadian

Ada yang jenuh dan sukar nak siat kulit ikan cencarukan haaa ini cara saya ya guna surat khabar..sikit-sikit isi ikan yang melekat tu adatlah kan tapi atas nasib juga kadang-kadang isinya tak melekat langsung.

Inilh satu-satunya ilmu siat kulit cencaru menggunakan surat khabar yang saya warisi dari Ayahanda sy Allahyarham Hj Latip bin Abd Rahman. Semoga dapat membantu kawan-kawan ya, cara paling mudah dan cepat. Selamat mencuba.



Bahagian ekornya kasi kontot mcm tu ea


Ha, lepas ini dah boleh mempelbagaikan masakan ikan cencaru ini, tak adalah asyik bakar aja. Jom kita cuba. - SiakapKeli

BACA: Bersihkan Betul-Betul, Buang Tali Yang Melekat Dengan Isi Kupang, Takut Nanti Tanpa Sedar Termakan Sekali
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )

  1. mari bermain bersama kami di ION QQ
    banyak hadiah dan bonus yang menanti anda.
    depo/wd minimal 15.000 tidak ada batasan maksimal wd,berapapun anda menang akan kami bayar,di sini tempat nya Player Vs Player ( 100% No Robot)
    pin BB 58ab14f5.


    BalasPadam
  2. F*a*n*s*B*E*T*I*N*G agent bola terpercaya di Indonesia
    mari daftar 5ee80afe ^^

    BalasPadam

  3. Halo kawan2 semua minta izin sebelumnya kami dari KELINCI99 ingin membagi rejeki kepada anda semua plus FREECHIPS setiap harinya langsung saja yukk..PIN : 2B1E7B84

    BalasPadam

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli