Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Pekerja 'Kantoi' Whatsapp Gambar Google Kat Bos, Kata Tayar Motosikalnya Pancit Punca Dia Terpaksa Masuk Kerja Lambat

3 ulasan

Setiap antara kita pasti mempunyai masalah masing-masing dalm kehidupan harian, ada hari kita terpaksa ambil cuti atau masuk kerja lambat kerana atas-atas sebab yang tidak boleh dielakkan.

Namun, berbohong bukanlah satu tindakan yang bijak untuk dilakukan jika kita menghadapi keadaan seperti itu, sebaiknya berterus terang kenapa lambat, kenapa perlu takut jika ianya penting, melaikan ada perkara lain yang tak masuk akal dibuat sebabkan seseorang itu lambat ke pejabat.

Dikongsikan oleh seorang lelaki bernama Shafiq Nasaruddin, kisah gelagat seorang pekerjanya yang telah memaklumkan kepada isterinya yang dia terpaksa pergi kerja lambat kerana tayar motosikalnya pancit.

Pekerjanya itu juga telah menghantar gambar tayar motosikalnya yang pancit melalui aplikasi Whatsapp sebagai bukti kejadian itu betul-betul berlaku.



Beliau selepas itu telah tergerak hati untuk menaip perkataan 'tayar motor pancit' di ruangan carian Google telefon bimbitnya, apa yang mengejutkan gambar seperti di bawah telah ditemui.


Jadi tenyata semuanya sudah 'kantoi', kisah disebalik gambar yang dihantar sebagai bahan bukti kenapa masuk kerja lambat akhirnya telah terbongkar, rupanya yang dihantar di Whatapps itu diambil dari Google, bukan gambar tayar motosikal beliau yang pancit seperti yang didakwa.

"Inilah realiti perangai anak muda sekarang, nak menipu majikan tak kena gaya, ingat depa jer pandai Google, sekali aku Google, nah, Kantoi!, aku bagi cuti panjang, terus kaku."

"Kawan-kawan janganlah ikut perangai tidak senonoh seperti ini ya, bos-bos korang ni mungkin nampak je naif, tapi dia ada naluri yang kuat," tulis Shafiq di laman Facebooknya. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. F*a*n*s*B*E*T*I*N*G agent bola terpercaya di Indonesia
    mari daftar 5ee80afe ^^

    BalasPadam
  2. Yuk daftarkan diri anda bersama kami di k.e.l.i.n.c.i.99 ya..
    Di Add Ya kontak 2.B.1.E.7.B.8.4...
    ada CS ANGELNA yang cantik...
    dapatkan freechip 5000 setiap hari nya..

    BalasPadam
  3. Agen poker terbesar dan terpercaya ARENADOMINO.
    minimal depo dan wd cuma 20 ribu
    dengan 1 userid sudah bisa bermain 7 games
    pin BB : D_8_E_B_A_A_7_C

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli