Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Wajah Kecewa Seorang Warga Emas, Awal-Awal Pagi Dia Dah Tunggu Depan Pejabat Untuk Semak BR1M, Tapi Tak Lulus Atas Alasan SSM

No Comment

Ramai yang mengeluh admin nampak sejak semalam, ramai yang tidak menyangka mereka tidak dapat Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) wang yang kononnya untuk bantuan kepada rakyat yang memerlukan.

Dikongsikan oleh seorang wanita bernama Zalia Hezlin dimana beliau telah memuatnaik sebuah cerita apa yang berlaku di depan pejabatnya.

Katanya seorang lelaki warga emas telah menunggu sejak awal pagi di depan pejabatnya semata-mata tunggu pejabat buka untuk menyemak status BR1M, tetapi apabila diperiksa ternyata tidak lulus  atas alasan perlu membuat pengesahan pendapatan (SSM).

Jom kita baca,

Tak boleh nak up status happy pagi ni :'(


Pakcik ni awal pagi belum kul 8 dah tunggu depan pejabat nak buat semakan br1m

Umur dia 76 tahun...

Hasil semakan TIDAK LULUS atas alasan perlu membuat pengesahan pendapatan (SSM)


"Aku terus bagi dia kerusi suruh duduk sebelum beritahu yang BR1M dia gagal, rasa tak sampai hati nak suruh dia naik komuter pergi Rawang sana cek kat LHDN apa yang tak kena sebenarnya." 



SSM ni apa sebenarnya? cuba bagi keterangan jelas..




Ni warga emas tau!!!! jangan nak seksa dia suruh ke sana ke mari.. 

Kesiannya melihat raut wajah kecewa dia....

Ini pula seorang lagi warga emas berumur 79 tahun yang kecewa dengan alasan yang sama



Aku terus mencarut2 dalam hati kerana sakit hati yg amat sangat.. 

Kalau takde duit nak bagi br1m... 
Tak payah bagi semua orang...

Next PRU.. silalah buat pilihan BIJAK!!!

#BR1M

*update utk yg GAGAL atas sbb pengesahan pendapatan SSM...
Ini caranya utk buat rayuan

"Saya nk share ..husb bru blik g LHDN tnya pasal status yang pengesahan ssm tu..husban cakap LHDNnak penyata suami isteri 3 bulan.. pastu hantar 3 april 2017

Pastu mereka cakap sekarang ramai daftar SSM.. jadi xleh nak ckp saje2 daftar..so bukti penyata suami isteri tu yg Mereka nk.."

tq Nor Azeyan

- Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli