Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Berjaya Turun Berat 20kg Dalam Masa 2 Bulan, Lelaki Ini Mahu Bawa Mereka Yang Berjaya Kurus Sepertinya Bercuti Ke Amsterdam


Sudah pasti semua kita tidak inginkan badan gemuk, besar atau montel, gemuk ini bukanlah sesuatu yang diminta, ada yang gemuk kerana faktor genetik, ada yang gemuk kerana alahan ubat dan ada yang gemuk kerana tidak menjaga gaya hidup sihat dalam kehidupan harian.

Ramai sebenarnya diluar sana mencuba untuk kurus, pelbagai diet harian mereka lalukan, ada yang mengamalkan diet rendah kalori, diet Atkins, ubat kurus dan pelbagai lagi, apa yang menarik ramai mereka yang berbadan besar ini apabila kurus, memang kacak atau cantik rupa parasnya.

Tapi sering kita terdengar kisah-kisah seorang lelaki atau wanita yang gemuk tiba-tiba kurus kerana kecewa, contohnya ditinggalkan kekasih membuatkan seseorang itu tekad untuk kurus dan hasilnya, sungguh menakjubkan.

Seorang lelaki bernama Mohd Afiq Bin Othman telah berkongsikan kisahnya yang membuatkan ramai rakan-rakannya kagum, beliau yang yang sebelum ini mengalami masalah obesiti Tahap 1, namun kini berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 20 kilogram dalam masa 2 bulan dengan cara yang selamat tanpa perlu berlapar atau mengamalkan ''crash diet''.


Afiq menjelaskan untuk mendapat berat seperti seperti sekarang dia telah mengubah cara pemakanannya dengan mengurangkan kuantiti makanan yang dimakannya selain membuang makanan berminyak dan manis di samping menggunakan sejenis produk kesihatan yang disahkan selamat oleh Kementerian Kesihatan Malaysia iaitu Apple Fiber Plus.

"Saya mula naik berat badan beberapa tahun lalu, lepas tu ada kawan tegur kenapa badan saya makin lama makin gemuk dan saya buat tak tahu sampai hampir cecah 100kg, memang susah sangat nak cari baju waktu tu., buat kerja sikit penat dan paling sedih bila bersukan sikit kaki akan sakit."

"Bila dah gemuk, memang akan jadi 'mangsa' jenaka kawan-kawan, ada yang seolah-olah meraba dada kononnya seperti perempuan, keadaan ini buatkan saya malu bila bersama kawan-kawan yang berbadan kecil buatkan saya nekad untuk kuruskan badan."

"Saya mulakan dengan diet tak makan, tapi saya tak tahan, sampailah saya dicadangkan oleh kawan saya makan Apple Fiber Plus, tapi dengan tidak perlu berlapar macam saya buat sebelum ini."

"Saya memang tak yakin sebelum ni, biasalah orang menjual ni, semuanya hebat di mulut mereka, takkan boleh kurus tanpa berlapar, tapi selepas guna, saya jaga pemakanan, amalkan senaman ringan, alhamdulillah, hasilnya buat saya rasa nak kongsi kehebatannya kepada orang lain yang sama nasib seperti saya sebelum ini," tulis Afiq.

Apa yang menarik, dia telah mencabar mereka yang berbadan besar sepertinya sebelum ini untuk kurus, tidak kisah samaada lelaki atau perempuan, di mana salah seorang daripada mereka yang berjaya mendapat bentuk badan ideal paling berkesan dan berjaya akan dibawa melancong ke luar negara iaitu Amsterdam.



Menurut Afiq lagi, apa yang dia lakukan ini sebagai satu semangat kepada mereka yang berbadan besar diluar sana untuk kurus dengan dengan menjadikan hadiah melancong ke Amsterdam ini sebagai satu pendorong semangat kepada mereka untuk berjaya kurangkan berat badan.

Syaratnya cukup mudah, mereka yang ingin memenangi hadiah ini hanyalah perlu menggunakan produk Apple Fiber Plus dan mengamalkan cara pemakanan seimbang dan sihat dengan mengurangkan pengambilan nasi(karbohidrat), gula dan makanan tinggi kalori (kurangkan, bukan buang atau skip) selain bersenam.

Afiq menjelaskan dia mempercayai produk ini kerana sudah ramai rakan-rakannya telah mencuba dan berjaya, jadi untuk mengajak mereka diluar sana mencuba keberkesanan produk ini, dia telah memujuk pihak syarikat untuk menghadiahkan percutian ke Amsterdam, negara yang pernuh dengan warna warni.

Bagi mereka yang berminat untuk menyertai cabaran ini boleh mendaftar kepada beliau dengan terus PM facebook Afiq di SINI, atau Facebook untuk rujukan produk di Impian KURUS 2017 #KapsulApple.

**Untunglah korang, nak apa lagi, nak kurus pun orang siap janji nak bawa pergi oversea, kalau tak terpilih pun, kurang-kurang berat korang dah berjaya turun, kelebihan untuk diri sendiri.



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.


Blogger ( 0 ulasan )

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli