Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Di Mana Pun Hana Berada, Kalau Baca Luahan Ini, Tolonglah Kembali," Luahan Suami Menyesal Ceraikan Isteri Kerana Perempuan Lain

No Comment

Sering kita terdengar pesanan-pesanan dari orang-orang berilmu kisah nasihat dalam memilih pasangan ataupun suami isteri, rata-rata berpesan syukurlah dengan kebaikan pasangan kita yang telah ada, bukannya mencari yang lebih baik daripadanya.

Ramai telah melalui kisah sebegini untuk dijadikan sebagai tauladan kepada kita, tapi nampaknya masih ramai yang terlalu mengikut kata hati dan nafsu sehingga sanggup membuang orang yang diambil secara baik dari ibu bapa mereka.

Dikongsikan di page KRT, kisah yang sunggup sedih dan amat sesuai dijadikan tauladan, gara-gara kenal perempuan lain yang lebih 'hot' dari isterinya, sanggup carikan isteri sedangkan sudah ada dua anak dan seorang masih kecil kerana seorang perempuan pengikis, akhirnya menyesal tidak sudah dan kini beliau mencari semula bekas isterinya itu.

Jom kita baca.

Cerita ni saya harap dapat dijadikn pengajaran baik lelaki mahupn perempuan..

Lima tahun lepas merupakan titik hitam dalam hidup saya, bila saya memilih untuk ceraikn isteri saya dan tinggalkn ank-anak kerana perempuan lain.

Saya berkahwin dengan isteri, Hana atas dasar suka sama suka. Hana ni pendiam, tapi lembut dan baik..family saay pun Alhamdulillah boleh terima Hana dengan baik..lepas Hana bersalin anak pertama, saya minta dia berhenti kerja guru diskolah mnengah dan Hana ikutkn permintaan saya..Hana jadi surirumah spenuh masa & jg sy dan ank dgn baik..kami hidup bahagia, tambah2 lagi Hana waktu tu sedang mengandungkn ank kedua kami..

Rezeki anak-anak, kedudukan kewangn kami makin stabil..daripada makan cukup-cukup, dah boleh bawa family jalan-jalan,bercuti..

Segalanya bermula waktu saya dinaikkan pangkat..saya perlu berurusan dgn ramai orang..saah satunya Mr Goh, dan yg sy perasan, setiap kali meeting, Mr Goh akn bawa secretary dia bersama, Asmat.

Mula-mula saya dan Asmat hanya berurusan biasa..tapi lama kelamaan tiap kali meeting, kami mula jadi rapat dan kadang-kadng saya tumpangkan Asmat utk pulang dgn kereta saya..tak nak cite banyak part ni..Asmat memang pndai amik kesempatan..dia tau saya dah makin tergila-gilakan dia, jadi dia aka ajak saya shopping dan saya akan turutkan semua kehendak dia..

Hana mula perasan perubahan saay..tapi dia tak terus melenting..dia cuma tanyakan beberapa soalan (sebab banyak kali kantoi terjumpa resit beli barang wanita dalam poket seluar).

Lama-lama saya jadi baran, semua yang saya nampak pada Hana dan anak-anak jadi menyakitkan hati. Saya mengaku saay ada perempuan lain. Hana menangis malam tu, saya ingat lagi. Allah, kejamnya saya..saya ingat lagi saay bagitahu Hana malam tu, yang dia langsung menarik, tak cantik macam Asmat yang sentiasa fashionable..

Satu malam, saya buat perkara yang paling saya menyesal seumur hidup. Asmat minta saya pertemukan dia dengan Hana supaya dia boleh minta Hana izinkn saya berkahwin lagi, dan saya ikutkan je...bodohnya saya waktu tu.

Hana baru siap tidurkan anak sulung dan baby kami. Bila dia buka pintu untuk sambut saya, muka dia berubah bila nampak Asmat.tapi dia langsung tak mengamuk. Dengan tenang, dia beri peluang pada Asmat untuk berckp. Asmat dengan sombongnya arahkan Hana utk bagi saya izin berkahwin lagi. Tapi Hana berkeras. Katanya kalau perempuan tu orang baik-baik, dia akan izinkan..tapi kalau dengan Asmat, maaf dia tak izinkan.

Asmat marah dan merajuk..dia masuk dalam kereta dan minta saya bagi kata putus. DIA ATAU HANA. Saya masuk balik ke rumah, saya marah pada Hana dan waktu tu lah saya lafazkan cerai pada Hana. Saya bagitahu dia untuk kemaskan barang dan keluar rumah esok.

Hana diam sekejap, kemudian dengan perlahan dia sebut "Allahuakbar" sambil berlalu ke atas. Saya dengar suara tangisan anak sulung kami, mungkin marah tidurnya terganggu. Hana turun kebawah dengan anak-anak dan terus keluar. Tanpa ambil satu helai pun pakaiannya.

Tak lama Allah nak tunjuk, rupanya Asmat cuma mendampingi saay atas niat nak mengikis..dia nampak kesenangan saya waktu tu..padahal semua kesenangan tu rezeki isteri dan anak-anak..

Merata-rata saya cari Hana balik. Yang buat saya terkilan, Hana pulang ke rumah ibubapa saya minta maaf atas salah silap padahal dia tak ada salah apepun. 

Mak ayah saya terlalu marahkan saya smpai setahun tak bercakap dengan saya. Tapi lama-lama lembut juga hati..kesian bila tengok saya macma orang gila talak. Akhirnya dioanrg bagitahu, Hana keluar negara untuk sambung belajar Master dan terus menetap disitu bersama anak-anak, mereka tak beritahu saya di negara mana..


Allah, saya rindukn Hana dan anak-anak..

Buat Hana, ini jalan terakhir abang untuk Hari Hana. Abg tak tukar pun nama-nama supaya Hana tahu, ini kisah kita. Abang minta maaf banyak-banyak sayang..Abang silap, abang silap, abang silap. Abang berdosa dengan Hana, dengan anak2..ya Allah, macam mana la Hana jaga anak-anak kita yang masih kecik dengan belajar lagi..

Hana Safiyyah, tolonglah..kalau Hana ada di page ni, tolonglah abang.. 😢😢
Lagu kat bawah ni khas utk Hana..abg terdengar lagu ni smlm..padan muka abg,kan..
Slam - Kembali Terjalin

Seperti mimpi perkenalan itu cuma seketika
Namun didalam hati dirimu ku terkenang jua
Engkaulah permata didalam genggaman tidak kusedari
Kaca yang bersadur keemasan terus kucari
Tertutup pintu hati, minda tak berfungsi diketika itu
Tak tahu menilai mana yang tulin mana yang palsu
Diakhir-akhir ini ketika aku dalam kesepian
Terasa kejahilan itu bagiku satu kerugian
Andainya disitu ada ruang
Bolehkah kiranya kumenumpang
Andai ada sisa kemaafan
Maafkan diri ini yang dulu melukakan
Berilah aku kesempatan
Kubuktikan erti keikhlasan
Andainya terpaksa aku rela
Menepis ego aku untuk kita (demi suatu masa)
Kupohon darimu ketulusan hati
Menjalin kembali perhubungan suci

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.


Blogger ( 0 ulasan )

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli