Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Doktor Bukan Muslim Ini Tampil Mengakui Kehebatan Institusi Zakat


Seperti biasa, ramai masyarakat sentiasa menyalakan pihak institusi zakat, segala persepsi dilemparkan kepada pihak zakat setiap kali kesusahan rakyat dibangkitkan.

Namun kebanyakannya sekadar tuduhan melulu tanpa diselidik dahulu, setiap apa yang tersiar di laman sosial kisah kesusahan rakyat, pihak zakat akan diserang sedangkan ada yang diviralkan itu sebenarnya sudah menerima bantuan bulanan zakat, cuma dinaikkan sebab untuk kita sesama manusia pula bantu orang memerlukan berkenaan.

Dikongsikan oleh Tuan Syahril A. Kadir di mana katanya seorang doktor bukan beragama Islam telah 'inbox' beliau telah berkongsikan kisahnya semasa bertugas di hospital di mana berdasarkab perkongsian beliau itu pasti menyedarkan kita betapa pentinnya membayar zakat kepada pihak zakat negeri.

Jom kita baca.

PENGAKUAN SEORANG DOKTOR BUKAN ISLAM TENTANG ZAKAT

Orang kita lebih cepat menghukum daripada berfikir. Hanya kerana dengar si polan tu tak dapat bantuan zakat, terus dituduhnya pejabat zakat tak buat kerja tetapi last2 bila diperiksa, rupanya si polan tu dah bertahun dapat bantuan! 

Kes mcm ni selalu sangat keluar dalam media, keluar dalam internet...dah puas maki hamun pejabat zakat tup tup dapat tahu sebaliknya. Kemudian langsung takde rasa bersalah atau nak minta maaf dan fitnah itu pun berterusan 'berjalan'...

Sebentar tadi ada seorang doktor INBOX aku. Beliau bukan Islam. Tetapi bila aku menulis tentang zakat, beliau terpanggil untuk berkongsi pengalamannya sepanjang bertugas di hospital. Korang bacalah dan tafsirlah sendiri. Terima kasih Dr. Moventhiran Ramakrishnan.



Semoga apa yang yg dikongsi oleh Dr. Moventhiran Ramakrishnan dapat menyedarkan kita betapa pentingnya kita membayar zakat kepada pejabat zakat negeri agar segala agihan bantuan dapat dibuat dengan saksama dan seadil-adilnya. InshaAllah.

- Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.


Blogger ( 0 ulasan )

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli