Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Surat Buat Mira Filzah" , Dari PU Rahmat

No Comment

Anugerah Bintang Popular Berita Harian(ABPBH) disambut meriah baru-baru ini dan antara yang menjadi tumpuan adalah pemenang kategori pelakon baru wanita popular Mira Filzah.

Kemenangan Mira Filzah bukan sahaja diperkatakan ramai, malah turut mendapat perhatian Pencetus Ummah (PU) Rahmat.

"Surat" yang ditulis oleh PU Rahmat itu dikongsi di page beliau dan mendapat lebih dari tiga ribu perkongsian setelah ia dikongsi sejak semalam.

Jom sama-sama baca apa yang ingin disampaikan oleh PU Rahmat.

Surat buat Mira Filzah

Tahniah Buat Kemenangan




Assalamualaikum Mira Filzah , kenalkan saya PU Rahmat ,
Tahniah atas kemenangan pelakon baru wanita popular.. Eh skema nya aku.. Huuhu
Hukhuk (batuk betulkan suara)

Kita ni sebaya tau mira Filzah , saja bagitau kita sebaya pada awak (ehh..suka hati je aku panggil awak.. Haha)

Baik , straight to the point...

Saya kompem untuk awak yang berusia 23 tahun mencapai artis baru popular merupakan satu pengalaman manis .. Mabruk ..

Kongsi Pengalaman Manis



Saya pun ada pengalaman manis nak dikongsi , awak baca ea.. (Fuh ..Debarnya)

Tahun ini saya menjumpai sepasang mata yang bercahaya dan sebuah senyuman yang sangat manis
Mata dan senyuman itu milik seorang anak syuria(syiria).. Saya berpeluang ke Kem Pelarian Mangsa perang syiria,

Disana kan mira , kami Buat BBQ dan agihkan quran buat mereka, ada yang menangis melihat Al Quran kerana sudah lama tidak melihatnya, kami pun turut sebak kerana kami yang melihat quran depan mata tapi gagal berdamping dengan Al Quran

Malam musim sejuk tu , kami buat BBQ dan mereka punya excited sampai mengelilingi kami berjam jam ,

Awatnya berjam jam? Silap kami la buat BBQ musim sejuk, api tak naik naik.. Haha nilah padah tak pernah hidupkan api musim sejuk.. Yola malaysia mana ada salji..

Malam tu kami nampak senyuman yang mendamaikan jiwa dari anak anak syuria , mereka gembira kerana sudah berbulan bulan tak makan Ayam apatah lagi daging

Kami pun jadi gembira !! Bahagia itu hadir apabila membahagiakan orang lain

Mira, masih ramai lagi Orang Malaysia yang belum Cakna kesengsaraan manusia khususnya Muslim yang lain..

Rohingya,kashmir , afrika, syuria , palestin apatah lagi Didalam Malaysia

So panjang panjang cerita ni tema besarnya ialah sebuah harapan ^^

Harapan PU Rahmat

Harapannya untuk mira terima saya.. Ehhh bukan bukan(saja buat saspen supaya korang baca)

Harapannya buat Semua Artis muda khususnya Mira Filzah untuk sama sama memanfaatkan Populariti bagi sebuah gelombang kebajikan dan kemanusiaan

Jika umur mira panjang, awak akan terus mendaki kepuncak tetapi ada satu fakta bahawa sebelum awak kepuncak,

Ada ramai artis sudah berada dipuncak hari ni.. dan mereka sudah memulakan gelombang kebajikan dan kemanusiaan

Contohnya : angelina jolie, abg noh hujan, abg faizal tahir dan kak miss nina.. ramai lagi senarai ..

Jom Mira Filzah?

Persoalannya? Adakah mira dan saya yang berusia muda sempat berada di puncak seperti mereka? Entah entah meninggal dunia pada usia muda... Fuhh sorry ya awak bawak cerita mati ..
Jadi kita kena pecut seratus meter laju2 dalam amal kebaikan.. Gogogo

Moga Mira termasuk salah seorang yang membawa gelombang kebajikan dan kemanusiaan

Pecah kaca pecah peti Ais
Lepas baca share ya gaiss

Sudah 400 ribu kematian sepanjang perang Syuria

Moga Surat ini sampai kepada rakyat malaysia dan turut bersama menjadi gelombang Kebajikan dan kemanusiaan

Assalamualaikum Dunia

Marilah semua
Tabung Syiria
MAYBANK -DANA MAPIM
558220605312
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.


Blogger ( 0 ulasan )

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli