Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Individu Yang Gambarnya Disebar Kononnya Pencuri Telefon Tampil Buat Laporan Polis


Sejak minggu lalu tersebar sekeping gambar yang dimuatnaik oleh seorang lelaki yang mendakwa telefonnya yang hilang berjaya mengambil gambar pencuri yang mencuri telefonnya.

Gambar berkenaan telah tersebar dimedia sosial menyebabkan rata-rata netizen memaki hamun pasangan keluarga berkenaan yang memaparkan gambar seorang lelaki, seorang wanita dan seorang kanak-kanak lelaki.

Menurut lelaki yang memuatnaik gambar berkenaan, gambar tersebut diambil secara automatik selepas menggunakan satu aplikasi keselamatan yang akan mengambil gambar jika gagal kata laluan sebanyak 5 kali berturut-turut dan akan dihantar ke emel pengguna.


Kerana penyebaran gambar berkenaan makan berpusu-pusulah manusia sambil melepaskan kata-kata kurang sopan mereka dipos berkenaan.

Namun, menyedari gambarnya mula tersebar, lelaki berkenaan telah tampil membuat laporan polis dan menafikan dia mencuri telefon berkenaan. — Siakapkeli.my


KEMASKINI


Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.


Blogger ( 1 ulasan )
  1. Wahai Pemilik Telefon, sepatutnya tak payah nak kecoh sangat bila kehilangan telefon yang mungkin hilang pun kesilapan sendiri. Semua mende nak terus viral kan. semua mende nak masuk paper. Skrg dah trend mcmgini ke?
    Aku pernah dalam situasi dimana telefon aku misplace. Kecuaian aku sendiri. Betul aku boleh tahu mana lokasi dan siapa bukak applock aku dengan App CM.
    Aku cuba call telefon aku dan rupanya ada org yg cuba nak hubungi aku tapi tak boleh disebabkan applock tu, dan nasib baik dia cuba nak bukak security password aku tu dan dapat lah aku tahu lokasi dan siapa yg menggunakan telefon aku. CUma beza aku takada nak up status fitnah org terus. Sbb aku dapat balik telefon aku dgn selamat.

    Cuma kalau aku jadi brader yg juga telefon kau aku letak balik telefon ko kat mana ko cicirkan. Pegi lah dia hilang terus tak jumpa dari dijumpa tapi kau plak fitnah org tu. Fikir sebelum buat tindakan apa².

    BalasPadam

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli